در حال بارگذاری ...
محسن حکیمی ، حمیدرضا افشار، فاطمه شاهرودی

مقایسه ی تطبیقی رویکرد لی استراسبرگ، استلا آدلر و سنفورد مایسنر
در روند تمرینات عملی هدایت بازیگر از درون به بیرون و از بیرون به درون

خلق شخصیت نمایش در یک تعامل دو سویه بین بازیگر و کارگردان، و ارائه ی آن شخصیت به نحوی باورپذیر به مخاطب به مفهوم هدایت بازیگر است و به دو  شیوه ی مرسوم صورت می گیرد. نخست از درون به بیرون و دوم از بیرون به درون. زندگی درونی و بیرونی یک شخصیت با تناقضات و تضادهای فطری اش، نقطه ی کانونی و مورد توجه اکثر کارگردانان و مربیان بازیگری بوده و برای هر کدام، وسیله ای که بیان کننده ی این تناقضات و تضادها باشد، بازیگر آموزش دیده می باشد. ...

.

.

.

.

.

 

علاقمندان و پژوهشگران محترم می توانند چکیده مقالات فصلنامه را از طریق فایل های زیر مطالعه کرده و برای دریافت کامل متن مقالات به سایت  www.magiran.com مراجعه فرمایند.




نظرات کاربران