جمعه 13 تیر 1404 | الجمعه 8 محرم 1447 | Saturday 05 July 2025
  • ...
    • خانه
    • ایران تئاتر
    • ارسال مقاله
    • اطلاعات نشریه
      • درباره نشریه
    • راهنمای نویسندگان
    • انگلیسی
    • عضویت
    • تماس با ما
پارسی English
  • خانه
  • ایران تئاتر
  • ارسال مقاله
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
  • راهنمای نویسندگان
  • انگلیسی
  • عضویت
  • تماس با ما
پارسی English
خانهفهرست مطالب
جستجوی پیشرفته
از تاریخ ~ تا تاریخ
رضا عباسی، علی اصغر فهیمی‌فر

نقش و اهمیت بداهه‌پردازی در نمایش‌های شادی‌آور ایرانی با تأکید بر سیاه‌بازی
رضا عباسی، علی اصغر فهیمی‌فر

نقش و اهمیت بداهه‌پردازی در نمایش‌های شادی‌آور ایرانی با تأکید بر سیاه‌بازی

چکیده اشکال مختلف نمایش ایرانی در طول تاریخ و به‌مرورزمان در قالب گونه‌های مختلف، از ...

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
سپیده شمس، رفیق نصرتی

خوانش نمایش های شادی آور در دوره‌ی قاجاریه از منظر «نوشتار زنانه»
سپیده شمس، رفیق نصرتی

خوانش نمایش های شادی آور در دوره‌ی قاجاریه از منظر «نوشتار زنانه»

چکیده در میان متون نمایشی به جا مانده از دوره‌ی قاجاریه، دسته‌ای آثار هستند که ...

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
امین رهبر، اسماعیل بنی اردلان، زهرا گلناز منطقی فسایی

جایگاه اخلاق در نمایشنامه «افول» بر اساس تحلیل تعاملات اجتماعی ابن مسکویه
امین رهبر، اسماعیل بنی اردلان، زهرا گلناز منطقی فسایی

جایگاه اخلاق در نمایشنامه «افول» بر اساس تحلیل تعاملات اجتماعی ابن مسکویه

چکیده طبق نظریه مسکویه تعاملات اجتماعی حاکم در جامعه که بر اساس فضیلت ...

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت شهیدی، علیرضا بنیادی

گفتمان قدرت استیون لوکس در آثار آرتور میلر با تاکید بر نمایشنامه همه پسران من
حجت شهیدی، علیرضا بنیادی

گفتمان قدرت استیون لوکس در آثار آرتور میلر با تاکید بر نمایشنامه همه پسران من

چکیده: آرتور میلر (۲۰۰۵- ۱۹۱۵) یکی از نمایشنامه نویسان بزرگ آمریکایی است که ...

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
فایل pdf فصلنامه‌ی تئاتر (شماره‌ی 82)

فایل pdf فصلنامه‌ی تئاتر (شماره‌ی 82)

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
فایل pdf فصلنامه‌ی تئاتر (شماره‌ی ۸۱)

فایل pdf فصلنامه‌ی تئاتر (شماره‌ی ۸۱)

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
لیلا سروندی، شمس الملوک مصطفوی، اسماعیل شفیعی

نقش «ادراک حسی» در اجراهای مارینا آبراموویچ براساس اندیشه موریس مرلوپونتی
لیلا سروندی، شمس الملوک مصطفوی، اسماعیل شفیعی

نقش «ادراک حسی» در اجراهای مارینا آبراموویچ براساس اندیشه موریس مرلوپونتی

چکیده موریس مرلوپونتی درپدیدارشناسی خود  ضمن نقد دیدگاه فلاسفه عقل باور و تجربه ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
مهدی  شاه رضا، مهدی حامدسقایان

بهره گیری از آموزه های سیستم استانیسلاوسکی در پرورشِ بازیگرِ اپرا
مهدی  شاه رضا، مهدی حامدسقایان

بهره گیری از آموزه های سیستم استانیسلاوسکی در پرورشِ بازیگرِ اپرا

چکیده کنستانتین استانیسلاوسکی(۱۹۳۸ -۱۸۶۳) نظریه پرداز و مبدع سیستم بازیگری، در زمینه ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
نبی‌اله گیاه‌چی، دکتر شهاب‌الدین عادل، دکتر اسماعیل بنی‌اردلان

جوهره‌ی تئاتر ناب
مواجهه‌ی ابدی تراژدی زیستن و خواست آزادی
نبی‌اله گیاه‌چی، دکتر شهاب‌الدین عادل، دکتر اسماعیل بنی‌اردلان

جوهره‌ی تئاتر ناب
مواجهه‌ی ابدی تراژدی زیستن و خواست آزادی

چکیده این پژوهشی درباره‌ی جوهره، ضرورت و اهمیت هنر تئاتر است، در جست‌وجوی مناسبات ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
راضیه جلیلی سچه گانی

بررسی و مقایسۀ فرهنگ لوطی‌گری و لمپنیسم در نمایشنامه‌های اسماعیل خلج
راضیه جلیلی سچه گانی

بررسی و مقایسۀ فرهنگ لوطی‌گری و لمپنیسم در نمایشنامه‌های اسماعیل خلج

چکیده لوطی ها وگروه های برآمده از آن ها همچون لات ها، جاهل ها، داش مشدی ها و لمپن ها اقشاری از جامعه ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
غلامرضا عباسی، سید مصطفی مختاباد، محمدرضا شریف‌زاده

نقش شوخی در نمایشنامه
غلامرضا عباسی، سید مصطفی مختاباد، محمدرضا شریف‌زاده

نقش شوخی در نمایشنامه "دایره گچی قفقازی" اثر "برتولت برشت"

چکیده کمدی ، طنز ، مضحکه یا به‌طورکلی شوخی ، بدیل تراژدی است . اگر تراژدی جهان را ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
غلامرضا کارگر شورکی، ابوالقاسم عاصی، علی محمد مزیدی شرف آبادی

مطالعه‌ی شبیه خوانی(تعزیه) به عنوان یک رسانه مذهبی در شهر میبد با رویکرد آینده پژوهی
غلامرضا کارگر شورکی، ابوالقاسم عاصی، علی محمد مزیدی شرف آبادی

مطالعه‌ی شبیه خوانی(تعزیه) به عنوان یک رسانه مذهبی در شهر میبد با رویکرد آینده پژوهی

چکیده تعزیه  یکی از مهمترین شکل‌های نمایش ایرانی است. تعزیه در شهرها و مناطق مختلف ایران ...

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
اشتراک گذاری
  • «
  • ‹
  • ۴
  • ۵
  • ۶
  • ۷
  • ›
  • »
۱۲ از ۲۳۶ نتیجه
۶ از ۲۰ صفحه
    نتایج در هر صفحه: 
  • ۱۲
  • ۲۴
  • ۳۶
  • ۴۸
  • ۶۰

©تمامی حقوق برای انجمن هنرهای نمایشی ایران محفوظ است.