رضا عباسی، علی اصغر فهیمیفر نقش و اهمیت بداههپردازی در نمایشهای شادیآور ایرانی با تأکید بر سیاهبازی چکیده اشکال مختلف نمایش ایرانی در طول تاریخ و بهمرورزمان در قالب گونههای مختلف، از ...
سپیده شمس، رفیق نصرتی خوانش نمایش های شادی آور در دورهی قاجاریه از منظر «نوشتار زنانه» چکیده در میان متون نمایشی به جا مانده از دورهی قاجاریه، دستهای آثار هستند که ...
امین رهبر، اسماعیل بنی اردلان، زهرا گلناز منطقی فسایی جایگاه اخلاق در نمایشنامه «افول» بر اساس تحلیل تعاملات اجتماعی ابن مسکویه چکیده طبق نظریه مسکویه تعاملات اجتماعی حاکم در جامعه که بر اساس فضیلت ...
حجت شهیدی، علیرضا بنیادی گفتمان قدرت استیون لوکس در آثار آرتور میلر با تاکید بر نمایشنامه همه پسران من چکیده: آرتور میلر (۲۰۰۵- ۱۹۱۵) یکی از نمایشنامه نویسان بزرگ آمریکایی است که ...
لیلا سروندی، شمس الملوک مصطفوی، اسماعیل شفیعی نقش «ادراک حسی» در اجراهای مارینا آبراموویچ براساس اندیشه موریس مرلوپونتی چکیده موریس مرلوپونتی درپدیدارشناسی خود ضمن نقد دیدگاه فلاسفه عقل باور و تجربه ...
مهدی شاه رضا، مهدی حامدسقایان بهره گیری از آموزه های سیستم استانیسلاوسکی در پرورشِ بازیگرِ اپرا چکیده کنستانتین استانیسلاوسکی(۱۹۳۸ -۱۸۶۳) نظریه پرداز و مبدع سیستم بازیگری، در زمینه ...
نبیاله گیاهچی، دکتر شهابالدین عادل، دکتر اسماعیل بنیاردلان جوهرهی تئاتر نابمواجههی ابدی تراژدی زیستن و خواست آزادی چکیده این پژوهشی دربارهی جوهره، ضرورت و اهمیت هنر تئاتر است، در جستوجوی مناسبات ...
راضیه جلیلی سچه گانی بررسی و مقایسۀ فرهنگ لوطیگری و لمپنیسم در نمایشنامههای اسماعیل خلج چکیده لوطی ها وگروه های برآمده از آن ها همچون لات ها، جاهل ها، داش مشدی ها و لمپن ها اقشاری از جامعه ...
غلامرضا عباسی، سید مصطفی مختاباد، محمدرضا شریفزاده نقش شوخی در نمایشنامه "دایره گچی قفقازی" اثر "برتولت برشت" چکیده کمدی ، طنز ، مضحکه یا بهطورکلی شوخی ، بدیل تراژدی است . اگر تراژدی جهان را ...
غلامرضا کارگر شورکی، ابوالقاسم عاصی، علی محمد مزیدی شرف آبادی مطالعهی شبیه خوانی(تعزیه) به عنوان یک رسانه مذهبی در شهر میبد با رویکرد آینده پژوهی چکیده تعزیه یکی از مهمترین شکلهای نمایش ایرانی است. تعزیه در شهرها و مناطق مختلف ایران ...