از تاریخ
 تا تاریخ
 
سمیه رمضان ماهی / حسن بلخاری قهی / محمدرضا ریخته گران

ناتیه‌شاستره، دستورالعمل هایی برای ظهور رسه در نمایش هندی
سمیه رمضان ماهی / حسن بلخاری قهی / محمدرضا ریخته گران

ناتیه‌شاستره، دستورالعمل هایی برای ظهور رسه در نمایش هندی

چکیده ناتیه شاستره بنیادی ترین رساله‌ی هندی است که جزئیات دقیق را در مورد نحوه‌ی بازی، نوع روایت، صحنه پردازی و گریم شامل می‌شود و به همین دلیل بسیاری از ...

سیدمصطفی مختاباد / حسین ملکی

تحلیل کارکرد «دیگری غایب» در ساختار نمایشی گزیده ای از نمایشنامه های تک‌شخصیتی ایرانی
سیدمصطفی مختاباد / حسین ملکی

تحلیل کارکرد «دیگری غایب» در ساختار نمایشی گزیده ای از نمایشنامه های تک‌شخصیتی ایرانی

چکیده نمایشنامه‌های تک شخصیتی گونه‌ای از متون نمایشی به حساب می‌آیند که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل مستقل و شناخته شده‌ای به خود گرفتند. ...

محمدحسین ناصربخت / فرهاد بردباری

مطالعه تطبیقی تعزیه شهادت امام حسین(ع) براساس سه نسخه متفاوت (الکساندر خوجکو، محمدحسن رجائی‌زفر‌‌ه‌ای، حسن صالحی راد)
محمدحسین ناصربخت / فرهاد بردباری

مطالعه تطبیقی تعزیه شهادت امام حسین(ع) براساس سه نسخه متفاوت (الکساندر خوجکو، محمدحسن رجائی‌زفر‌‌ه‌ای، حسن صالحی راد)

چکیده تعزیه در لغت به معنای سوگواری و عزاداری و برپاداشتن یادبود عزیزان درگذشته است. اما در اصطلاح به نوعی نمایش مذهبی با آداب و رسوم و سنت‌های خاص گفته می‌شود. ...

محسن حکیمی (نویسنده‌ی مسئول) - حمیدرضا افشار

تبیین دراماتورژی بازیگر در فضای دینامیک تئاتر پست مدرن
 بر اساس نظریه ی یوجینیو باربا
محسن حکیمی (نویسنده‌ی مسئول) - حمیدرضا افشار

تبیین دراماتورژی بازیگر در فضای دینامیک تئاتر پست مدرن
بر اساس نظریه ی یوجینیو باربا

چکیده دراماتورژی مرحله­ی نخست یک اجرا است که نه با متن آغاز می­شود و نه با اتمام نمایش پایان می­یابد. اهمیت استفاده از این اصطلاح برای باربا، در مرکز توجه ...